Ayutthaya & Chiang Mai - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Tommy Mannien - WaarBenJij.nu Ayutthaya & Chiang Mai - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Tommy Mannien - WaarBenJij.nu

Ayutthaya & Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Tommy

20 September 2012 | Thailand, Ayutthaya

Sawadie kap!
Bedankt voor alle reacties, leuk om te zien dat mijn verhaal ook daadwerkelijk gelezen wordt :P

Als tweede wil ik even melden dat ik het gigantisch moeilijk vind om alles wat ik hier mee maak en ervaar in een verhaal te typen, mede omdat het zo veel is. Ik ben er nog maar 10/11 dagen maar het gevoel dat het weken zijn overheerst. Tijd is niet mijn belangrijkste bezigheid, dus weet vaak niet eens wat voor dag het is! Het is leuk om te zien hoe snel je aanpast aan je opgeving. Gewend raken gaat jammer genoeg net zo snel.

Van Bangkok uit had een tourist center een 5 daagse reis voor mij georganiseerd. 2 dagen Ayutthaya, 1 dag Chiang Mai en 3 dagen, vanuit Chiang Mai, een 3 daagse Jungle trip. Hier betaalde ik gigantisch veel geld voor dus weet ik ook dat dat de laatste keer was geweest! Ik doe het wel op m'n eigen houtje, wat in eerste instantie ook de bedoeling was!

Ayutthaya:
2 nachten verbleef bij het Moradok Thai guesthouse waar ik donderdag of vrijdag ochtend aankwam. Of ik veel gedaan heb in Ayutthaya? Mwah!
Heb een big buddha bezocht samen met Ruben en Marloes, die er al een week zaten. Ben zelf met de fiets langs wat tempels gereden, which was quite nice.
Maar mijn leukste herinneringen gaan toch echt naar Gina en Somsi, de liefste thai die ik tot nu toe heb ontmoet! Zij zijn de owners of the questhouse, en doen dit briljant.
Wij hebben een keer met z'n alle green curry gemaakt wat natuurlijk alles behalve flauw was. Gina en Somsi hadden Ruben, Marloes en mij meegenomen naar een Live band bar waar geen ' blanke' te zien was, maar alleen maar losgaande Aziaten. Prachtig!

Omdat ik daar een extra nacht ben gebleven, wat niet heel gewoonlijk is in Ayutthaya, heb ik meerdere mensen langs zien komen. Waaronder een gekke Jap die geen woord engels sprak TOT DAT er ineens 2 duitse dames aan kwamen wandelen, je had onze koppen moeten zien!

Na 3 geniale dagen en flinke korting ben ik door gereisd naar Chiang Mai. De nachttrein was saaier dan verwacht, alle bedden waren opgemaakt en gordijntjes waren al dicht. Geen gezelschap dus. wel wat extra uurtjes kunnen pakken. 8 van de 12 uur heb ik liggen dromen. Het is trouwens bizar hoeveel ik droom, waarschijnlijk omdat ik veel beleef. Zelfs tussen de middag tijdens een heerlijke siesta droom ik me suf en fantaseer ik de meest vreemde dingen.

Even tussendoor, mijn problemen met de camera zijn opgelost! Het heeft er wel voor gezorgd dat ik nu 2 camera's heb maar daar doe ik niets meer aan. Er was kennelijk water in gekomen, maar na 3 dagen deed hij nog niets! Ik een nieuwe kopen (3000 baht) en ja hoor... Ik loop de winkel uit, probeer toch nog EVEN 1 KEER(!!) of mijn oude camera het doet: BLIEP BLIEP, kut.
Geen geld terug dus 2 camera's.

Chiang Mai:
Omdat ik een extra nacht was gebleven bij Gina en Somsi was het nog maar de vraag of het wel goed geregeld was wat betreft alles een dag te vertragen. Gelukkig wel dus kon ik gewoon inchecken bij het hotel.
Het was godse warm en heb de eerste dag niets anders gedaan dan 4 straatjes door gelopen, 3 liter zweet verloren, een overheerlijke smoothie gedronken en 's avonds met een maar Canadeze, Nederlanders en Duitsers wat gedronken in een raggae-bar.

Jungle trek:
Dinsdag ochtend werden wij opgepikt van het Hotel om vervolgens ergens te worden gedropt in the middle of no-where! Jay Jay en Jungle king, onze thaise gidsen hebben ons 3 topdagen bezorgd. We startten met een groep van 7, waar uiteindelijk 3 bikkels van overbleven; (omdat wij een dag langer hadden geboekt) Duitse Bennie, Duitse Michael und ich.
De eerste dag bestond uit in totaal 5 uur hiken, heerlijk gelunched bij een waterval (rijst in een gevouwen bananenblad) en 's avonds hebben we onze monden verbrand aan 3 verschillende spicy currys.
2e dag splitsde de groep al dus bleef ik met de duitsers over. ook weer alleen maar gehiked wat niet rustig wandelen is, maar springend van rots naar rots, over bamboe bruggen lopen, bukkend onder de bananen bomen en bamboe takken. Echte Jungle dus. Keek mn ogen uit bij elk padje die wij namen.
Na een paar uur hiken kwamen we uit bij een meesterlijke waterval. Als je er doorheen loopt kom je in een 'grot' terecht wat oogstrelend was. Zo moeilijk om dit met foto's te laten zien, gebruik je fantasie maar!
's avonds met de duitsers 12 liter Chang bier weg gedronken en heel wat drankspelletjes geleerd!

Laatste dag, was dus vandaag. Op de planning stond bamboe rafting en olifant rijden wat wel leuk was. in de zin van: Ohkey dat heb ik ook een keer gedaan. Olifanten die als slaven worden behandeld en wanneer ze niet doorlopen even een godsgruwelijk harde klap tegen hun schedel krijgen.

Vanavond wordt het met een groepje wat kroegjes pakken en morgen huur ik een scooter om heel Chiang Mai te ontdekken.

Het kan zijn dat mijn volgend verhaal, wat ik probeer minder lang te maken dan die van nu, vanuit Loas komt. Geen idee wat mijn plannen zijn vanaf morgen dus wie weet!

Bye bye

  • 20 September 2012 - 14:03

    Nicky:

    Hai tommy,

    jeetje je zit indd niet echt stil,
    wel echt vet gaaf hoor wat je allemaal mee maakt.
    ik ben ook heel erg benieuwd naar je foto's en uiteraard naar de volgende verhalen.

    Geniet er maar lekker van dat het daar warm is want hier gaan we langzaam naar de koude en donkere dagen toe.

    groetjes en hele dikke kus van ons alle 3

  • 20 September 2012 - 14:03

    Nicky:

    Hai tommy,

    jeetje je zit indd niet echt stil,
    wel echt vet gaaf hoor wat je allemaal mee maakt.
    ik ben ook heel erg benieuwd naar je foto's en uiteraard naar de volgende verhalen.

    Geniet er maar lekker van dat het daar warm is want hier gaan we langzaam naar de koude en donkere dagen toe.

    groetjes en hele dikke kus van ons alle 3

  • 20 September 2012 - 14:08

    Dennis:

    Broertje,

    Super om dit allemaal te lezen..Ben best wel jaloers nu jij daar zit, pa en ma op Sicilie en ik maar moeten zweten op school :P

    Leuk ook dat je zoveel mensen leert kennen tijdens je tripjes.

    Geniet ervan en drink maar wat liters bier weg voor mij ;)

    xx je broer!

  • 20 September 2012 - 14:08

    Freek:

    Klinkt allemaal heel vet hoor!! Wij missen je nog niet echt, kunnen ook zonder jou winnen ;-)

    Oja, vergeet niet een kopie van je paspoort naar @je te sturen voor het trainingskamp haha

  • 20 September 2012 - 15:14

    Ma & Pa:

    Zet je tweede fototoestel op marktplaats! Wie weet reageert iemand! :-)

    Je bent lekker aan de gang, al zoveel gedaan in slechts iets meer dan een week. Het lijkt inderdaad al veel langer en helemaal wanneer we je belevenissen lezen.
    Green curry, ik hoop dat al het eten lekker is of heb je heimwee naar de milde curries van je moeder?
    Duur in Thailand? Afdingen! Moet toch lukken of willen de Thai niet of niet altijd onderhandelen?
    Enne maak je maar geen zorgen over de "dikke koppen" van de olifanten, ze kunnen het hebben;-)

    PS Mooie foto's! We willen nog veel meer zien...

    Vanuit een aangenaam Sicilië, veel liefs pa & ma

  • 20 September 2012 - 16:58

    Meryl:


    Goed te lezen dat je t naar je zin hebt!

    Geniet lekker en have fun!! ;)

    X Meryl

  • 20 September 2012 - 18:48

    Esther:

    Hee Tommy,

    Wat geweldig wat je allemaal al hebt meegemaakt zeg. En je kan het mooi
    verwoorden allemaal.
    Zou haast jaloers worden als ik lees wat je allemaal doet en onderneemt.
    Kerel nog heeeeel veeeeel plezier maar dat zal zeker wel lukken.

    Groetjes uit het koude Hoeven van Esther en de rest van de Joosjes.

    Ps we kijken weer uit naar het volgend verhaal. Erg leuk om mee te mogen lezen van je avonturen.

  • 20 September 2012 - 19:01

    Jenny:

    Mooi verhaal joh! Geweldig wat je allemaal meemaakt. Hoop voor je dat het zo blijft, in de goede mood bedoel ik dan.
    Groetjes uit Ommen van ons allen

  • 21 September 2012 - 08:16

    Freek:

    Wow, ik ben echt ziekelijk jaloers! Klinkt echt goed allemaal, leuk geschreven!
    De foto's zien er ook echt super goed uit! Heel veel plezier daar maatje en ik wacht met spanning op het volgende verhaaltje/ de foto's!

  • 21 September 2012 - 12:58

    De Helft Van 20 Euro:

    Net weg en al zoveel beleeft...probeer me hier een voorstelling te maken van wat je meemaakt ...lastig!
    Met de foto's erbij maakt het dat ik nog jaloerser ben / wordt dan Freek. enjoy and keep fit!!
    houd je schrijftempo in stand ...ik kijk er naar uit..
    greetzz en tot horens


  • 22 September 2012 - 12:34

    Tommy:

    Foto's staan op Facebook btw. Computer hier werkt niet echt mee!

    Ps: Thnx voor alle leuke reacties;)

  • 23 September 2012 - 15:27

    Marleen:

    Neef! Jeej wat een leuke verhalen zeg! JALOERS! Have fun daaar.

    xxxxx

  • 24 September 2012 - 09:20

    Jan Van Beek:

    Tommy leuk om je te volgen en te lezen wat je allemaal meemaakt.
    Veel plezier de komende weken en hoop dat je wel wat foto's Plaatst

    Jan (vvza)

  • 26 September 2012 - 09:26

    Daniël Buddingh:

    Sawadie kap!

    Leuk om te lezen man! Ik ben jaloers!! had dit jaar ook echt het vliegtuig moeten pakken.. Veel plezier nog! Ga je reisverslag zeker volgen.

    Daniël

  • 26 September 2012 - 09:26

    Daniël Buddingh:

    Sawadie kap!

    Leuk om te lezen man! Ik ben jaloers!! had dit jaar ook echt het vliegtuig moeten pakken.. Veel plezier nog! Ga je reisverslag zeker volgen.

    Daniël

  • 26 September 2012 - 15:59

    Aart Hoolboom:

    Mooi verslag Tommy geniet er maar lekker van gr Aart en Marion

  • 27 September 2012 - 17:19

    Wakker:

    Hee Topper,

    leuk te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt man, veel plezier maar dat lukt jou wel!!
    denk aan de nachttrein? hahahahaha

    xx
    Wakker

  • 30 September 2012 - 19:51

    Sléon:

    héy stommy oeistnoumeejou? volgens mij edde gij ut echt wel naar oe zin daar in tailand. Ik heb er zin in om langs te komen was het niet zo dat ik tegenwoordig moet werken.
    Ik blijf je volgen en hou oe in de gaten eijonguh. Groeten van je oompje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ayutthaya

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2013

Perth, West Australie

24 Januari 2013

'South' Thailand

16 December 2012

Motorcyle diary

27 November 2012

Cambodja

30 Oktober 2012

Laos
Tommy

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 820
Totaal aantal bezoekers 9837

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

10 September 2012 - 13 November 2012

Thailand

Landen bezocht: