Hallo Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tommy Mannien - WaarBenJij.nu Hallo Thailand - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Tommy Mannien - WaarBenJij.nu

Hallo Thailand

Blijf op de hoogte en volg Tommy

13 September 2012 | Thailand, Bangkok

Mijn plan was om elke week een berichtje te plaatsen op mijn waarbenjij, maar als ik dat doe vergeet ik misschien de helft van alle ervaringen.
Dinsdag ochtend aangekomen in Bangkok, wat n stad! Vele verhalen hebben er niet over gelogen. CHOAS!!!
Eerste dag verliep een beetje stroef, moest erg wennen aan de drukte, warmte, onzekerheid en had die nacht geen oog dicht gedaan in het vliegtuig. Dacht na een uur of 2 al dat ik mijn portomonnee, incl. geld & alle pasjes, kwijt was. Maar die bleek echter, na 3 minuten volop gestress, in de ' verkeerde' zak te zitten.
Na een geniale tuk-tuk ervaring kwam ik uit bij Khao san road, waar ik voor maar slechts 190 Baht (5eu) in een cheapy hostel kon verblijven.
Verder die dag heb ik mijzelf voor 40 bath (1eu) de hele dag rond laten rijden in een tuk-tuk (grand theft auto style) en heb ik bij een tourist center een 2 day trip geboekt.

Samen met een Engels/Australisch/Nederlands/Marokkaans stel, 2 braziliaanse en duitse gasten ben ik 2 dagen + overnachting op stap geweest. Gisteren hebben we de Floating market, tiger temple en river Kwai bridge railway bezocht.
Leuke ervaringen, maar vooral de overnachting met rum en worldwide fun was briljant! Wat een figuren zeg.
Vandaag onder en in super mooie watervallen gestaan! Voor herhaling vatbaar, vooral de jumps en 'glijbanen' waren nice. (foto's volgen, ik heb wat problemen met de camera)

Vandaag terug gekomen en heb besloten om bangkok in te ruilen voor een wat rustiger stad, Ayutthaya. Daar verblijf ik 1 nacht en dan trek ik door naar Chang mai met de nachttrein. Tot vandaag was die buiten gebruik vanwege hevig regenval, hierdoor komt het spoor onder water te staan.

Hier stop ik want zit al bijna een uur op de computer, wellicht horen jullie snel van me.
Ik heb het enorm naar m'n zin en traveling alone is zeker weten een goede beslissing geweest ;)

grtz Tommy


  • 13 September 2012 - 15:21

    Dennis:

    Super om te lezen...
    Hoop dat je nog heeeeeel veel plezier gaat hebben en veel leuke maar ook onvergetelijke ervaringen op gaat doen.
    Ben heel benieuwd naar de fotos die je plaatst.

    Xxx je broer!

  • 13 September 2012 - 15:40

    Ma & Pa:

    Je verveelt je in ieder geval niet en met die prijzen, houd je het daar wel langer dan enkele maanden uit...:-(
    We zijn in ieder geval blij dat je snel gewend bent, veel lol beleeft en dat je het erg naar je zin hebt.
    Los je probleempjes met de camera snel op, want we zijn erg benieuwd naar de foto's.

    Enne bij ons is het ook heerlijk warm en goed uit te houden.

    Groetjes veel liefs,
    Pa & ma

  • 13 September 2012 - 15:59

    Nicky:

    Hai tommy,

    Leuk hoor om te lezen wat je allemaal beleefd. Vind het nog steeds zo cool.
    Ik zou het niet eens durven haahha
    milan vraagt steeds aan me waar is ome tommy nu dan. Hij snapt er niets van.
    Maar ik lees wel voor wat je beleefd hahahaha
    ik geloof dat hij ook zijn fantasie gebuikt want hij glunderd helemaal bij het stukje waterval.
    Al denk hij dat het een fontein is hahah.

    Veel plezier. En we horen snel van je.

    Liefs
    de van loentjes

  • 13 September 2012 - 16:00

    Edwin Van Burgsteden:

    Als ik dat geweten had dan had er wat minder Bath in m'n enveloppe gegaan, kost niks daar.

    Als je er alleen maar Rum voor koopt dan is het wat mij betreft wel weer goed . ! ;-)

    Blij dat t goed met je gaat . . . tot laterssssssss, ouwe wereldreiziger . . . !

    Gr,
    @je

  • 13 September 2012 - 18:12

    Meryl:

    Whoehoe!!! Tommy, je bent goed bezig!
    Echt super om te lezen hoe je het beleeft en wat je mee maakt!

    Lekker flexibel zijn en die tuktuks zijn super om een stad te leren kennen.
    En in de nachttrein kan je altijd nog je oordoppies indoen. Of tenenkaas, kauwgom, watjes of de vingers van je medepassagiers.....

    Let op jezelf, je geld, pasjes enzo en have fun!!

    XxX Meryl

  • 14 September 2012 - 14:55

    Claske:

    Hee Tommy!!

    Wat leuk om te lezen! Ik ben wel een beetje jaloers op je hoor! Vermaak je en ik ben benieuwd naar je volgende avonturen!

    Xxx Claske

  • 14 September 2012 - 19:50

    Jenny:

    Hey Tommy,
    Net in Thailand en dan al een berichtje....mooi hoor. Blijven genieten zoals ik het lees. En mooi dat je het met ons gaat delen.

    Veel plezier nog en tot een volgende mail.

    Groetjes van ons allen uit Ommen

  • 18 September 2012 - 18:00

    Siska:

    Hey Tommy,

    Klinkt super. Ik denk dat je na je vakantie nog geld extra hebt met die prijzen :D
    Heel veel plezier. Ben benieuwd naar de foto's.

    Xxx Sis

  • 25 Oktober 2012 - 21:15

    Leon Mannen:

    Heylen gast waar hang je uit. Ik zit nu in Göteborg en vroeg me af waar zou mijn kleine neefje toch uithangen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2013

Perth, West Australie

24 Januari 2013

'South' Thailand

16 December 2012

Motorcyle diary

27 November 2012

Cambodja

30 Oktober 2012

Laos
Tommy

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 416
Totaal aantal bezoekers 9849

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

10 September 2012 - 13 November 2012

Thailand

Landen bezocht: