Pai & Loas - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Tommy Mannien - WaarBenJij.nu Pai & Loas - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Tommy Mannien - WaarBenJij.nu

Pai & Loas

Door: Tommy

Blijf op de hoogte en volg Tommy

07 Oktober 2012 | Laos, Luang Prabang

Sabadeeeeeeee,
Different groet en goodbye's, different geld, mooier landschap al vind ik zelf, ontzettend vriendelijke mensen die wel een woordje engels kunnen, en rustigere dorpjes/steden. Welkom in Loas.

T is weer een tijdje geleden dat ik iets heb geplaatst. Zoals al eerder genoemd vind ik het lastig om het met allemaal te verwoorden en het in een mooi verhaal te plaatsen maar ik weet dat het voor jullie leuk is om dingen over mijn reis te lezen dus vandaar dat ik het toch doe. Er zal dan ook wel elke keer een poosje tussen.

Voor ik Thailand verliet heb ik een week in het meest relaxte plekje, tot zo ver, van Thailand gezeten. Slapen in een dorm met 20 andere en lekker hangen in de chillhouse (zie foto's facebook).
De omgeving was indrukwekkend. Hotsprings, waterfalls, a canyon, mountains & jungles everywhere en rijstvelden die verdwijnen in de horizon. Iedereen huurt daar een scooter als vervoersmiddel (140 baht a day) om gezamelijk of alleen de watervallen en prachtige viewpoint te bezoeken. Zonder scooter kom je niet ver. De afstanden zijn slechts een paar kilometer, maar de hitte en benauwdheid eisen luiheid. Prima;)

Uiteraard weer enorm veel mensen leren kennen. Heb mijn facebook 'vrienden' verdubbeld in Pai, wat erg handig is omdat je elkaar zo kan contacten en meeten in andere steden of landen. De meeste maken hetzelfde rondje dus zie je in andere steden dezelfde gezichten opduiken.

Tuan die ik in Pai heb leren kennen, had Jose en mij (reisbuddies voor 2/3 weken) uitgenodigd om met hem te gaan rotsklimmen. Als je van hoogtes houdt, niet doen. Makkelijk voor iemand van 95 kilo? nope. 'Use your legs Tommy, use your legs'. 'I CANTTTTT, AND MY ARMS ARE DEAD!!!!' en daar ging ik, metertje of 4 naar beneden omdat Tuan, die nog net niet naast mij hing, ongeveer 30 kilo lichter is dan ik.
Enorm zwaar, maar wel leuk om een keer gedaan te hebben. (zie foto facebook)

Nu dus in Loas, SABADEEEEEEEEE. Klinkt zo vrolijk!
36 US Dollars voor een visa en 10.000 Kip (1 Euro) voor een fles whisky. Not to bad. Wel gek dat Cola duurder is dan de whisky (12.000).
Eerste keer pinnen was een genot. Van veel geld hebben, naar Millionair zijn. Heb het geld op mijn bed gegooid en deed even een "Pieter van den hoogenbandje", Zwemmen in het geld!!!

Toen wij, Jose en ik dus, aankwamen in Loas hebben wij eerste een nachtje in Huay Xai geslapen en vanuit daar met 80 andere de slowboat richting Luang prabang gepakt. Van andere backpackers kwamen hier geen positieve geluiden over. Gelukkig beleeft iedereen het anders, want heb het als top ervaren. Mooie uitzichten en leuke mensen op de boot.
Na 1 overnachting in Pak beng, wat bestaat uit 1 straat, 4 guesthouses en een kroegje die op zijn kop is gezet, zijn we verder gaan varen over the Mekong river. Hoe verder je Loas in gaat, hoe mooier het wordt.

Nu al 3 daagjes in Luang Prabang. Lekker rustig en klein vergeleken Chiang Mai. Leuke mensen en goeie sandwishes :P.

Ejjjuu ik ben er een beetje klaar mee om eerlijk te zijn :D heb enorm voor details en dagelijkse bezigheden te vertellen, en misschien houd ik me daar in het volgend stukje meer mee bezig.

Geniet van het weer in Nederland
Oant moarn, of terwijl, tot ziens.

  • 07 Oktober 2012 - 11:36

    Pa:

    Tommy,

    In één woord FANTASTISCH. Ben blij dat je alles zo geweldig ervaart. Goed dat je ondanks de min of meer negatieve adviezen toch de slowboat genomen hebt. Mijn advies: probeer altijd "een slowboat" te nemen!
    Prachtige fotoᷰs weer op facebook. De opa's en oma's vinden deze ook erg mooi en genieten met jou!

    Tommy, blijf ons verassen, maar blijf vooral genieten en vrienden opdoen, we all love you,

    Pa

  • 07 Oktober 2012 - 11:44

    Je Moeder:

    Hoi zoon, mooi verslag weer, je hebt in 4 weken heel wat gezien en beleeft.
    Kan me voorstellen dat het moeilijk is omdat allemaal te verwoorden, je wilt eigenlijk alles wel vertellen maar dat gaat niet.
    Leuk dat zoveel backpack vrienden hebt, voor ons ook een fijn idee, je bent daar niet alleen en als je wilt of laster moet kun je elkaar via Facebook weer vinden.
    Ik zag de foto van dat rotsklimmen was even slikken hoor, wat een hoogte, ben je wel boven gekomen?
    Beter zwemmen in het geld, dan in die rivier denk ik, zag er een beetje bruin uit.
    Je hebt het over rondje maken met reizen, ga je hierna nog naar Cambodja en dan weer naar Thailand, westkust?
    Ik ga nu ook stoppen, vanmiddag naar VVZA kijken. Nog heel veel plezier, geniet er lekker van dikke kus, ma

  • 07 Oktober 2012 - 12:03

    Je Broer En Kim:

    Ewaaa...

    Spreek je af en toe nog op facebook natuurlijk maar vind t super om je verhaaltjes te lezen. Krijg zelf zin om je even te komen opzoeken (bijna gedaan;))
    Heel veel plezier nog en spreek je laterrrr..

    Xxx je broer en ook van Kim natuurlijk!
    PS: Oant moarn = tot morgen ;) (flauw ik weet het

  • 07 Oktober 2012 - 12:27

    Freek:

    Hee maattt, goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Leuk ook dat je zoveel mensen ontmoet en met hen optrekt. Ga je nog tuben in Laos?

    Trouwens, in een jurk zie je er echt goed uit! Past goed bij je!
    Nog wakker geworden naast ladyboys? Haha;)

    Ben benieuwd naar de volgende verhalen!
    Veel plezier daar! Xx

  • 07 Oktober 2012 - 17:50

    Esther:

    Hee Tommy,

    Wat een geweldig leuk verhaal weer van alle belevenissen van jou.
    En erg leuk dat we jou op deze manier kunnen volgen. Echt ontzettend
    leuk mooi spannend allemaal wat je daar beleefd.
    Ben af en toe wel jaloers hoor dat je zoiets kan en mag beleven op jou
    leeftijd. Genieten daar hee. Maar daar ben ik niet bang voor.

    Heel veel groeten uit Hoeven van Esther en de rest van de Joosjes.

  • 07 Oktober 2012 - 21:33

    Jenny:

    Niet opgeven hoor! Verhalen schrijven bedoel ik dan. Het is voor de thuisblijvers wel heel leuk om zo een beetje met je mee te reizen, althans dat vinden wij hier wel. Blijven genieten en wij doen dat op afstand met je mee. Grt.

  • 08 Oktober 2012 - 09:31

    Helft Van 20 Euro:

    Net wakker na een dagje buffelen op de club, 3-0 van Waterwijk gewonnen met daarna een toetje....met 12 man Barca - Real kijken bij Jaap met kalmoes en bier uiteraard.
    Mooi verhaal weer.jaloers ook weer als ik het lees. Den Haag wil dat ik door ga tot 66 en 9 maanden....paar jaartjes nog dus..bewaar de verhalen en de foto's....wi weet....
    Veel fun en blijf gezond...tot volgend verhaal..greetzz

  • 12 Oktober 2012 - 07:56

    Meryl:

    Heyyyy Tomster,

    Heerlijk te lezen dat je geniet! Ik zeg maar zo; Ga zo doooor!!!!!!!!!!!!!

    Knuffel Meryl

  • 12 Oktober 2012 - 17:16

    Antoon & Loes:

    Hoi Tommy,

    je verhalen allemaal gelezen leuk zeg!
    Je kan erg leuk schrijven zo vader zo zoon!
    Dan leven wij hier maar in een klein wereltje hoor, wat jij allemaal meemaakt.
    geniet er maar lekker van! Heel veel plezier!

    groetjes van Antoon & Loes

  • 22 Oktober 2012 - 17:59

    Werner:

    Tommy ouwe Yeti! Erg leuk om te lezen allemaal en ik ben stik jaloers op al die prachtige belevenissen! En als je het mij vraagt vind ik ook dat je groot gelijk hebt om er nog een tijdje aan vast te plakken.. Als je eind maart maar terug bent voor het kampioensfeest :-) Niet de GiLi eilanden in Thailand vergeten he ouwe reus. Dat vindt je vast geweldig. Veel plezier nog en geniet ervan! Xx

  • 25 Oktober 2012 - 21:20

    Leon:

    Hè gosers hoe gaat ie? Ik zit lekker in een götenborgse pub naar PSV te kijken.....en gij dan? Lekker genieten van alles zeker........bende gij al aan de meid of wa? Groeten van je oompje. Tot later

  • 15 November 2012 - 11:51

    Esther:

    Tom, je bent outoorstructeur.. waarom kan jij niet rotsklimmen? Stel voor dat je het eerste vliegtuig naar huis neemt en dat je opnieuw examen doet :)
    Have fun nog!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2013

Perth, West Australie

24 Januari 2013

'South' Thailand

16 December 2012

Motorcyle diary

27 November 2012

Cambodja

30 Oktober 2012

Laos
Tommy

Actief sinds 03 Sept. 2012
Verslag gelezen: 530
Totaal aantal bezoekers 9820

Voorgaande reizen:

03 September 2012 - 31 December 2012

Mijn eerste reis

10 September 2012 - 13 November 2012

Thailand

Landen bezocht: